ترقی صنعت فولاد جهان
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ،  کشور ایران از اوایل امسال تاکنون حدود ۱۶ میلیون و ۴۳۷ هزار تن فولاد خام تولید کرده که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته حدود ۶/۲۱ درصد رشد داشته است. لذا کشور ایران یکی از کشورهایی است که  تاکنون بیشترین رشد را در صنعت فولاد از خود نشان داده است. با توجه به اینکه  پیش از شروع به کار دولت یازدهم، ایران پانزدهمین فولادساز جهان  شناخته شده  بود، اما اکنون توانسته با تولید ۱۶ میلیون ۴۳۷ هزار تن خود را به جایگاه  دهم ارتقا دهد.

 همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون فولادسازان جهان به طور متوسط حدود  ۱۵۵ میلیون تن فولاد خامتولید کردند درحالی که میزان تولید فولاد خام ایران  در سال گذشته حدود ۱۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تن  بوده است که  این امر نشان می دهد نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

کارشناس بخش فولاد از سوی  وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی منتشر کرد که در پی این گزارش مطرح شد: با توجه به میزان رشد تولید، امسال به طور کلی همه شرکت های فولادساز در موقعیت مناسبی قراردارند  لذا میزان  تولید زنجیره فولاد کشور ایران  تا پیش از سال ۱۳۹۲ حدود ۱۲۰ میلیون تن بوده است  و شرایط بسیار نامتوازنی داشت اما با مجموعه اقدام های انجام شده در دولت های یازدهم و دوازدهم ، امروز تولید فولاد خام  به ۲۰۰ میلیون تن در سال رسیده است.

همچنین کشور چین اولین فولادساز برتر جهان شناخته شده است  که از اوایل امسال  تاکنون به میزان  ۶۱۷ میلیون و ۳۹۸ هزار تن فولاد خام  تولید کرده است  که باتوجه به میزان تولید آن  توانسته  نسبت به سال گذشته حدود  ۸/۵ درصد رشد داشته باشد. همچنین میزان تولید فولاد خام کشور چین در هر ماه  حدود ۸۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تن فولاد است که بطور میانگین نسبت  به هر ماه سال گذشته حدود ۷/۲ درصد رشد داشته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: